Monday, May 29, 2017

Self Appreciation (ස්වයං ඇගැයීම) පිලිබඳ වූ භීතිය

“මටත් ඒ මානසික අසහනය දැනුනා” නමින් වෛද්‍ය වැඩ වර්ජනයට හසු නොවී නුලෙන් බේරී මගේ සමීපතමයෙක්ට රෝග විනිශ්චය පරීක්ෂාවක් සිදුකර ගත් සිදුවීම හා පරීක්ෂණයක් කල් යාමේදී රෝගියෙකුට ඇතිවෙන පීඩාව පිලිබඳ සාකච්චා කල ලිපියට රත්නපුර මහ රෝහලේ උගත් සඟයෙක් කියා තිබුනේ මා Self Appreciation කරගන්නා පුද්ගලයෙකු බව හා මගේ දැන හැඳුනුම් කම් භාවිතා කර රෝගියෙකුට උදව් කිරීම වැරදි ක්‍රියාවක් බවය. එතුමන්ගේ අදහස් දැක්වීමට ගරු කරමි. එහෙත් ආකල්පමය දරිද්‍රතාවයෙන් හා ඉතා දුර්වල public relationship ගුණාංග වලින් හෙබි සමස්ත ශ්‍රී ලංකා රාජ්‍ය සේවය පිලිබඳ මනා වැටහීමක් ඇති මගේ එකම විනෝදාංශය මා ලබූ තනතුරු හරහා කිසිදු ප්‍රතිලාභයක් නොමැතිව දන්නා නොදන්නා සියලු දෙනාට හැකි තරම් උදව් කිරීම හා එයින් අපමණ මානසික සතුටක් ලැබීමයි.
වරප්‍රසාද ඇති බොහෝ අයට ඇලජික් වූ මගේ මේ ක්‍රියාකලාපය පිලිබඳ ඉතා යතාරූපී comment එකක් “මගේ ප්‍රතිචාරය” නමැති ලිපියට එක් මහත්මයෙක් ලියා තිබුණි.

ඔබ නිරන්තර බාධක මැද වැඩක් කරන බව පෙනේ. සමහරු අහනවා කියවා කියවා කරන්නේ මොකටද කියා. මම ඔවුන්ගෙන් අසන්නේ එසේ නොකලොත් අපි ඒවා දැනගන්නේ කෙසේද කියා. ඒවා දැනගැනීමෙන් අපිටද යුතුකම් වගකීම් පිලිබඳ තවදුරටත් අවබෝධ කරගත හැකිය. මගේ පන්තියට දරුවන් රැගෙන එන දොස්තර මිතුරන් රැසක් ඉදී. ඒ බොහෝ අය ඔබ ගැන ඊර්ෂ්‍යාවෙන් පසුවෙන බව පමණක් මා දනිමි. පල ඇති රුකට ගල් ගසයි. ඔබ සරු අස්වැන්න වපුරන්න. රටටම හොඳ ඵලදාව ලැබෙයි. සුබ පතමි.- හේවුඩ් ක්‍රියෙටිව් ස්කූල්. (උපුටා ගැනීම -Chinthaka Haywood මහතා මගේ ලිපියකට දැක්වූ comment එකකිනි)  Chinthaka Haywood මහතානෙනි උපුටා ගැනීමට අවසර පතමි.

(මා දෙස උපහාසාත්මකව බලන උතුමන් නිසා මටද සිත් තැවුල් ඇති නොවෙනවා නොවේ. එහෙත් මා කිසිදාක හැබැහින් නොදුටු මේ පාඨකයා ගේ අදහස් දැක්වීම මා සිටින තැන තව දුරටත් සිටීමට මාව උනන්දු කරවයි. තම වෘතිය සගයෙකු මිනිසුන්ට සමීපව උදව් උපකාර කරන එකට ෂෝ එක, සිල්ලර වැඩ, Self Appreciation අදී වචන යොදා ඉතා කුහක ලෙස පහර ගහන ලෝකෙන් උතුම් රටේ ජීවත් වන බැව් මා දැන සිටින බැවින් සියලු මේ දෙනාට මෛත්‍රී කරමි. සහතිකේ විතරක් කොලිටි වෙලා මොටද මොලෙයි හදවතයි  කිලිටි නම්. )

නිවසක, ආයතනයක, රටක  සාමාජිකයන් කායික මානසික හා ආධ්‍යාත්මික කුළුගැන්වීමේ හොඳම management tool එකක් ලෙස මා නිතරම දකින්නේ  Self Appreciation හෙවත්  ස්වයං ඇගැයීමයි.  ස්වයං ඇගැයීමක් සිදු කිරීම සඳහා නායකයා සතු ප්‍රායෝගිකව ක්‍රියාත්මක කල ආදර්ශමත් ගුණාංග තිබිය යුතුය.
දහම් පාසැල් රැස්වීමේදී හාමුදුරුවෝ අපෙන් ඇහුවේ දරුවෙනි  තමුන් ගෙදරදී කල හොඳ වැඩ දහයක් ලියන්න කියාය. දෙමව්පියන්ට වැඳලා ආපු එකේ ඉදන්ම මුළු සභාවටම ඇහෙන්නට අපි කියන්නේ Self Appreciation (ස්වයං ඇගැයීම) හැර වෙන මොකක්ද? මගේ Self Appreciation ඇලජික් උතුමන්ට මා කියන්නේ මා තවමත් ජීවත් වන්නේ දහම්පාසැල් ගිය යහපත් සිසුවාගේ මානසිකත්වයේ බවය. ඔහේලා ලොකු මහත්තුරු උනාට පස්සේ දහම්පාසැල් ගිය කාලේ අමතක වුනාට මම මක් කොරන්නද?
මුහුණු පොත පිරෙන්නම මා කල හොඳ වැඩ ගැන ලියන්නට තරම් Appreciation පණිවුඩ මට ලැබේ. මේ ලිපිය ලියන මොහොතේත් අනුරාධපුර මහ රෝහලේ චර්ම රෝග පිලිබඳ විශේසඥ වෛද්‍ය වරයා ඔහුට අත්‍යවශ්‍යව තිබු ඖෂධයක් කඩිනමින් ලබා දීම පිළිබඳව මගේ ජංගම දුරකතනයට කතාකොට ස්තුති කරන්නට ඇත්තේ ඔහුගේ මහත්මා ගතිය නිසා වෙන්න ඇති. අනෙක් අය බාලගිරි දෝශ ක්‍රමයට වැඩ කරද්දී මම ක්ෂණිකව එය ඉටු කරදී,  මට අසවලා ප්‍රසංශා කළා කියා මගේ මුහුණු පොතේ ලිපියක් ලියා සතුටු වීම වරදක්ද? මම ලියන්නේ කොරන දෙයින් එකක් දෙකක් පමණි. ඔක්කොම ලිව්වා නම් ඔය අප්පුහාමිලා සිහිසුන්ව වැටෙන්නේ ඉබේ සුළු දිය පහවෙමින් ය.
ශ්‍රී ලංකාවේ රාජ්‍ය ආයතන වල ඇති ඉතා දුප්පත් ආකල්ප රටාව හේතුවෙන් ඇඳුනුම් කමක් නැතිව කිසිම වැඩක් කර ගැනීම අපහසු බව දන්නෝ දනිති. ඉතින් මට පුළුවන් ආකාරයට දන්න කියන අය හරහා අසරණ මිනිසුන්ට පිහිට වීමට හැකි තරම් උත්සාහ කරමි. සෞඛ්‍ය  ක්ෂේත්‍රයේ බොහෝ අයට මා උදව් කර ඇති බැවින් මගේ නම කිවූ පමණින් පෙරළා මට වෙනත් ඕනෑම ක්ෂේස්ත්‍රයකින් උදව් ලැබේ. එහෙව් අන්තර් පුද්ගල සබඳතාවයක් ඔහෙලා ගොඩනගා නොගත්තාට මං මක් කොරන්නද?
මේ වන විට මේ රටේ සාතිශය බහුතරයක් වූ සියලුම තරාතිරම් වල සෞඛ්‍ය කාර්යමණ්ඩල සේවකයන් ඉතා නිහතමානීව තමන්ගෙන් පිහිට පතා එන රෝගීන්ගේ අවශ්‍යතාවයන් කඩිනමින් ඉටුකර ගැනීමට  මගේ ජංගම දුරකතනයට  කතා කොට මගේ සහය ලබා ගනිති. කවුරු මොනවා කිව්වත් මේ රටේ සාතිශය බහුතරයක් වෛද්‍යවරු හා සෞඛ්‍ය  ආයතන ප්‍රධානීන් මා සමග ඉතා මිත්‍රශීලීව කටයුතු කරන්නේ “සුදර්ශනට කිව්වොත් වැඩේ කෙරෙනවා” කියන විශ්වාෂනීයත්වය ද සමගය. (මෙය මා විසින් උපයා ගත් කීර්තිනාමයයි. මම ඉතින් ඒක මාකට් කරනවා. ඉතින් හොඳින් perform  කරලා තමනුත් කීර්ති නාමයක් ගොඩනගා ගෙන මාකට් කර ගනිල්ලා. හූල්ල හුල්ල මට ගරහන්නේ නැතිව)


දැන් ඉතින් මේක ලිව්වාම Self Appreciation කියා ගල් ගැසීම සාධාරණද? මම දොස්තර කෙනෙක් වුනේම උසස්පෙළ ඉගෙන ගන්න කාලේ රාගම ඉස්පිරිතාලේදී පිට ගැස්ම බෙහෙත විදගන්න පැය හතරක් මාව OPD පෝලිමේ රස්තියාදු කරපු දොස්තර නෝනට කරපු අභියෝගේ දිනන්න අධිෂ්ඨාන කරපු නිසයි මහත්තයෝ. එහෙව් එකාගේ හිතිවිලි ගල් ගහලා වෙනස් කරනවා බොරු.


No comments:

Post a Comment